Alfa Laval Aalborg Micro ekonomizer ile enerji verimliliğine giden yol

DFDS, Kuzey Denizi, Baltık Denizi ve Manş Denizi'nde yük ve yolcu gemileri işleten, Kuzey Avrupa'nın en yoğun çalışan nakliye şirketlerinden biridir. Firma 50 yılı aşkın süredir, Alfa Laval’in bir çok uygulamasına güvenmiştir. Bunlardan biri de, Alfa Laval Aalborg Micro ekonomizer kullanarak 3 adet DFDS feribotunda daha önce uygulaması düşünülmemiş atık ısı geri kazanımı projesidir.

TARİH 2023-11-28
DFDS case Aalborg Micro

Feribotlarda atık ısı geri kazanımı

DFDS şirketi, Dover ve Dunkirk arasındaki İngiliz Kanalı rotasında çalışan üç Feribota sahiptir. Bu gemiler, onları 15 yıl önce başka bir armatörden satın alınmıştır. Muhtemelen feribotların inşa edildikleri esnada mevcut olan egzoz gazı kazanlarının kapladığı alan nedeniyle herhangi bir atık ısı geri kazanım sistemi olmadan tasarlanmışlar.

DFDS’de Superintendent olarak görev yapan Jan Blak, "Normalde, faaliyet gösterdiğimiz feribot ve RoRo projelerine her zaman atık ısı geri kazanım sistemlerini dahil ediyoruz" diyor. "Burada, ihtiyaç duyulan tüm buharı gemideki iki yakıtlı kazanla sağlamak zorunda kaldık. Feribotlar teknik ihtiyaçları için önemli miktarda buhar tüketiyor ve ayrıca Gemi Çalışanlarının yaşam alanlarının ısıtılması gibi iç ihtiyaçlar için de önemli bir tüketim söz konusu.”

Geleneksel bir çözüm yok

Tüm buharın yakıt yakarak elde edilmesi, özellikle emisyon ve enerji verimliliğine artan odaklanma göz önüne alındığında, DFDS tarafından istenmeyen bir durumdu. 2012 yılında şirket, atık ısı geri kazanımının oluşturulması için bir fizibilite çalışması yürüttü. Ancak ne yazık ki, büyük bir yeniden yapılanmayla bile tam kapsama ulaşmanın imkansız olduğu ortaya çıktı.

Blak, "Sadece baca kaidesini genişletmek için güverte alanından fedakarlık etmek ve ayrıca birçok ekipmanın yerini değiştirmek gerekirdi" diye açıklıyor. “Dört ana makineye de geleneksel egzoz gazı kazanlarını takmanın hiçbir yolu yoktu. En iyi durumda, ısıyı iki kazandan alabiliyorduk Ancak bu gemiler iki, üç veya dört ana makineyi farklı kombinasyonlarla çalıştırarak kulanılabiliyor. Bu da bazı durumlarda atık ısı geri kazanımı olmadan çalışmamız anlamında geliyordu. Bu nedenle bu fikirden vazgeçmek zorunda kaldık.”

Fakat daha sonra, bir buçuk yıl önce, Blak ve meslektaşları farklı bir ürünle karşılaştılar: "Yeni Aalborg Micro ekonomizeri gördükten sonra araştırmaya başladık ve çok daha iyi bir çözüm bulduk."

%100 kapsam ile yeni olanaklar

Aalborg Micro, benzersiz esnekliği ile DFDS feribotlarında atık ısı geri kazanımına aranan çözüm oldu. Kargo alanı talep etmeden monte edilmesinin yanı sıra, tüm kullanım senaryolarını kapsayabiliyor.

Blak, "Dört ana makinenin her birinin kendi Aalborg Micro'suna sahip olduğu ve hepsinin ortak bir buhar tankını beslediği bir çözüm bulduk" diyor. "Hangi makine kombinasyonu çalışıyor olursa olsun, atık ısı her zaman çıkarılabilir. Bazen, tüm makinelerin çalıştığı en kötü senaryoda olduğu gibi fazla buhar bile olabilir, bu nedenle ayrıca fazla buharı yoğuşturan bir yoğuşturucu da vardır.

Aslında, gemide jeneratöre takılmak için de ek bir Aalborg Micro'ya konulma imkanı vardı. Şu anda Dover veya Dunkirk'te karadan elektrik ikmal olanağı bulunmadığından, bu ünite de ilave olarak eklendi.

Blak, "Limandayken, buhar tüketimimizin bir kısmını jeneratördeki Micro'yu kullanarak karşılayabiliyoruz" diyor. "Jeneratörü buna dahil etmemek mantıklı olmazdı."

Kullanılan kargo alanı ve stabilite

DFDS, hızlı bir şekilde Aalborg Micro çözümüne geçti ve 2022'nin başlarında üç feribotun tamamına kurulum sağlandı. Ekonomizerlerden ortak kullanılan buhar tankı ve sirkülasyon pompalarına kadar her şey baca kaidesi içindeki kullanılmayan alana kaydırıldı. Buraya çelik destek parçaları ve bakım için erişim kanalı da eklendi. Ana makine ekonomizerleri baca üst sacına açılan bir delikten indirilirken, jeneratör ekonomizörü bacanın yanından ayrı bir bölmeye konulmuştur. Üçüncü kurulum aşamasında, süre sadece 18 güne kadar indirildi.

DFDS-generator-economizer-being-lifted-into-place.jpg

“Aslında, Aalborg Micro’ları baca kaidesinin üst kısmına yerleştirdik, bu kesinlikle bir gemiye ilave ağırlık koymak için en kötü yer," diye belirtiyor Blak. "Ancak Micro’lar çok hafif olduğu için stabilite gerekliliklerini sağlayabildik. Kargo kaybı yok ve denge üzerinde önemli bir etkisi yok ki bu gerçekten harika."

Ezber bozan Aalborg Micro

Aalborg Micro for marine 640x360.png

Aalborg Micro, daha yüksek verimlilik ve önemli ölçüde azaltılmış oturma ile, geleneksel egzoz gazı kazanlarına bir alternatif oluşturmuştur. Örneğin, yakıtla çalışan bir kazanın buhar tankını kulanabilmek amacıyla, harici bir buhar alanından yararlanmak üzere tasarlanmış olup, kendi buhar alanına sahip değildir. Bu onu küçük ve son derece hafif yapar.

Blak, "Geleneksel bir egzoz gazı kazanındaki su, tonlarca ölü ağırlık ekler" diyor.

“Bir Aalborg Micro'da yalnızca yaklaşık 200 kilo su var, çünkü bu temelde boş bir kabuğun içindeki ince bir ısıtma bobini. Bu, Micro'yu geleneksel sistemlere kıyasla çok, çok hafif ve kompakt kılıyor ki bu kesinlikle en büyük avantaj.”
Jan Blak, DFDS’de Superintendent

Aalborg Micro Hakkında Daha Fazla Bilgi Edinin

Daha iyi yakıt ekonomisi, daha düşük gemi emisyonu

Aalborg Micro çözümü birkaç aydır çalışıyor ve ayarlamalar hala devam ediyor. Buna rağmen feribotlardaki sonuçlar şimdiden umut verici. Mevcut rakamlar, akaryakıt kazanlarının tükettiği yakıt miktarının %70-80 oranında azaldığını gösteriyor. Tasarruf oranına ve mevcut akaryakıt fiyatlarına bakıldığında yapılan yatırım birkaç yıl içinde kendini amorti edecektir.

Blak, parasal ve çevresel faydaları ayırmanın zor olduğuna dikkat çekiyor.

Blak, "Yakıttan tasarruf etmeye başlar başlamaz paradan tasarruf etmeye başlıyoruz ama aynı zamanda emisyonumuzu da en aza indiriyoruz" diye açıklıyor. "Diğer birçok emisyon azaltıcı girişimle karşılaştırıldığında, Aalborg Micro'nun gerçekten iyi bir uygulama örneği var. İlk günden itibaren tasarruf ediyoruz, yani neresinden bakarsanız bakın bu bir kazan-kazan durumu."

Etiketler

Tümü